* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

الإنسان يحاسب على الأفعال والله يحاسب على النيات


MEMBINA KOMITMEN, MENCIPTA KEBERSAMAAN

TINDAKAN SE ALIM KATA

MENGUPAYAKAN ORGANISASI,
MEMINIMUMKAN KUASA DOMINASI

MENCIPTA SEJARAH, MEMAHAT TAMADUN

MEMINTAS ARUS MENCIPTA SEJARAH

ASPIRE TO INSPIRE BEFORE YOU EXPIRE

Man punishes the action , but Allah the intention

Mudah-mudahan Allah SWT mempermudahkan segala urusan dan tindakan kita. Sokongan dan kerjasama anda adalah satu penghormatan kepada usaha merealisasikan hasrat slogan MERSING HEBAT berteraskan kepada amalan HIKMAH, EFEKTIF, BADAR, AMANAH dan TAWAKKAL.

اللهم اجعلنا من المستمعين القول فيتبعون أحسنه

Idea dan cadangan tuan amat dialu-alukan.

SEBARANG KESULITAN DAN KELEMAHAN AMAT DIKESALI.

Sila salurkan cadangan, komen dan aduan tuan/puan ke alamat email berikut : akademikmg@gmail.com.
.....................................................................................................
Selasa, 23 Oktober 2012

Pelan Pembangunan Pendidikan Perlu Diterjemahkan Dengan Program Kerja Realistik - Raja Nazrin

Reaksi :  

 22 Okt (Bernama) -- Raja Muda Perak Raja Nazrin Shah berharap penggubalan terakhir Pelan Pembangunan Pendidikan Malaysia (PPPM) 2013-2025 berupaya diterjemahkan dengan program kerja yang realistik, mudah dihayati dan benar-benar memberi impak.

Baginda bertitah pelan itu perlu relevan dengan keperluan semasa dan tidak bersifat bermusim.

"Adalah penting untuk setiap perancangan pendidikan memiliki sifat toleransi, terus membenarkan berlakunya evolusi secara berterusan - secara berkesinambungan.

"Rancangan pendidikan yang agung perlu mengizinkan berlakunya budaya penerokaan - budaya memenuhi pengisian minda, tanpa noktah - tanpa perhentian, selaras dengan falsafah dan sifat ilmu," titah baginda semasa merasmikan Konvensyen Kebangsaan Penguruan Pendidikan Pengetua Cemerlang Malaysia 2012 di sini.

Raja Nazrin bertitah program pendidikan hendaklah berfungsi sebagai lebuh raya yang membolehkan insan sampai ke puncak pencapaian pada tahap kelajuan yang tidak dihalang oleh pelbagai sekatan.

Baginda bertitah kejayaan atau kegagalan pelan itu amat bergantung kepada tenaga pengetua, guru besar dan guru di sekolah dan oleh itu, amatlah kritikal untuk kumpulan paling penting ini diberikan fokus.

-- BERNAMA

0 komen ::

Catat Ulasan