* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

الإنسان يحاسب على الأفعال والله يحاسب على النيات

MEMPERKASAKAN KEPIMPINAN

MEMBINA KOMITMEN, MENCIPTA KEBERSAMAAN

TINDAKAN SE ALIM KATA

MENGUPAYAKAN ORGANISASI,
MEMINIMUMKAN KUASA DOMINASI

MENCIPTA SEJARAH, MEMAHAT TAMADUN

MEMINTAS ARUS MENCIPTA SEJARAH

ASPIRE TO INSPIRE BEFORE YOU EXPIRE

Man punishes the action , but Allah the intention

Mudah-mudahan Allah SWT mempermudahkan segala urusan dan tindakan kita. Sokongan dan kerjasama anda adalah satu penghormatan kepada usaha merealisasikan hasrat slogan MERSING HEBAT berteraskan kepada amalan HIKMAH, EFEKTIF, BADAR, AMANAH dan TAWAKKAL.

اللهم اجعلنا من المستمعين القول فيتبعون أحسنه

Idea dan cadangan tuan amat dialu-alukan.

SEBARANG KESULITAN DAN KELEMAHAN AMAT DIKESALI.

Sila salurkan cadangan, komen dan aduan tuan/puan ke alamat email berikut : akademikmg@gmail.com.
...................................................................................................

SALAM AIDIL FITRI 1441H

Pendidikan Holistik Johor - Mengoptimumkan Potensi, Memaksimumkan Keberhasilan

Hala Tuju PPD Mersing

Hala Tuju PPD Mersing
Khamis, 30 Jun 2011

Murid tidak boleh membaca

Reaksi :  
    • Dima Mazlina Abu Bakar hmm....saya rasa sebab terlalu banyak kaedah yang diperkenalkan....masa zaman saya sekolah dulu, cikgu mengajar mengikut kaedah yang sama sahaja....
      31 minutes ago · · 3 people
    • Fakhrul Farihin kita kna lihat dari pelbagai aspek, terutamanya pemakanan kanak2 dulu dgn kanak2 skrg..faktor pemakanan jgk mempengaruhi minda kanak2...kalau nk ikut kaedah pngajaran, skrg lebih canggih dari dlu, tp kenapa kanak2 masih blum menguasai kemahiran mmbaca walaupn sudh berada ditahun 6.selain tu jgk, perkara2 negatif bnyk disekeliling kanak2 skrg..urmm..fikir2kanlah..renung2 sejenak,tepuk dada, tanyalah Iman dalam hati..
      25 minutes ago · · 3 people
    • Encik Ahmad sekarang kalo lepas rehat je makin aktif menjerit2 murid2 nih, kesan makanan bergula kot...
      22 minutes ago ·
    • Normala Binti Talib Mala Dulu...mak, ayah dan cikgu garang...tapi baik hati...ade sbb mrk garang... keikhlasan mereka...mak tak keje...tak tau baca tapi pendidikan anak2 adalah yg paling utama... skrg kebykkan parents letakkan 100% tanggungjwb pada guru untuk semua perkara..
      22 minutes ago · · 1 person
    • Dima Mazlina Abu Bakar Saya mengajar menengah atas...tingkatan 5....budak tak boleh baca....ada yang boleh baca tapi tak faham apa yang dibaca...
      20 minutes ago ·
    • Normala Binti Talib Mala Dima: Nape boleh jadi camtu ye...???
      19 minutes ago ·
    • Adibah Jelani kalau ingat zaman sekolah rendah dulu... cikgu lebih tumpuan pada mengajar tp kini cgu bayak borang, kertas laporan, dsb nk kena siapkan.. Kssr pun buat cgu x tentu arah mana nak siapkan dulu... nk buat lembaran kerja pun kena buat mcm jpu untuk tentu ARAS...fail pun bertimbun2... kalah kerani nak jaga fail
      17 minutes ago · · 4 people
    • LIa Faizalya sebab dulu cikgu2 belasah budak mak bapak tak amik port pon..kalu ngadu kiter balik dibelasah ngan mak bapak...bdk2 skrg da lain.kerana pukulan cikgu tu la kita cepat belajar membaca....
      13 minutes ago · · 1 person
    • Dima Mazlina Abu Bakar NBTM: saya ada juga buat kajian. kebanyakkan mereka murid Cina yang tidak bertutur dalam bahasa Malaysia sepenuhnya. Suku kata pun tak boleh nak bahagikan. Pelajar Melayu juga macam tu....mereka tidak ambil peduli mungkin....sebagai guru, kita dah buat yang terbaik....kan?
      12 minutes ago ·
    • Normala Binti Talib Mala Kalau murid Cina tak heran la Dima... nak wat cam mane.. dahsilibus diorg pun dgn SK dalah berbeza.. masa blaja kurang...bile nak disamakan silibus ngan SK..persatuan diorg marah..abis tu cam no?
      10 minutes ago ·
    • Dima Mazlina Abu Bakar Kalau di SK memang berbeza, tetapi mereka sudah masuk peralihan dan silibus di SM semuanya sama. Bagaimana pula dengan pelajar Cina yang bahasanya lebih baik dari pelajar Melayu....pelajar melayu ni kadang-kala maaf cakap, agak berlagak. BM itu bahasa ibunda mereka...sebab itu mereka ambil sikap tidak peduli.
      8 minutes ago ·
    • Salmiah Marzuki dulu bdk2 dok umah tkde keje lain...baca...baca....zaman skrg da ada game psp...komp game...handset game...bdk zmn byk sgt mkn fast food...bugger...maggi...nugget...blablabla
      6 minutes ago ·

0 komen ::

Catat Komen