* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

الإنسان يحاسب على الأفعال والله يحاسب على النيات

MEMPERKASAKAN KEPIMPINAN

MEMBINA KOMITMEN, MENCIPTA KEBERSAMAAN

TINDAKAN SE ALIM KATA

MENGUPAYAKAN ORGANISASI,
MEMINIMUMKAN KUASA DOMINASI

MENCIPTA SEJARAH, MEMAHAT TAMADUN

MEMINTAS ARUS MENCIPTA SEJARAH

ASPIRE TO INSPIRE BEFORE YOU EXPIRE

Man punishes the action , but Allah the intention

Mudah-mudahan Allah SWT mempermudahkan segala urusan dan tindakan kita. Sokongan dan kerjasama anda adalah satu penghormatan kepada usaha merealisasikan hasrat slogan MERSING HEBAT berteraskan kepada amalan HIKMAH, EFEKTIF, BADAR, AMANAH dan TAWAKKAL.

اللهم اجعلنا من المستمعين القول فيتبعون أحسنه

Idea dan cadangan tuan amat dialu-alukan.

SEBARANG KESULITAN DAN KELEMAHAN AMAT DIKESALI.

Sila salurkan cadangan, komen dan aduan tuan/puan ke alamat email berikut : akademikmg@gmail.com.
...................................................................................................
Rabu, 24 Januari 2018

TITIK POSITIF HARI KE-24 2018 - 24/1/2018 7 Jamadil Awwal 1439H

Reaksi :  
Assalamu a’laikum wrth
Salam Mahabbah

TITIK POSITIF HARI KE-24 2018 - 24/1/2018
7 Jamadil Awwal 1439H

Sistem penyampaian dalam sesuatu organisasi amat penting.
Sistem penyampaian perkhidmatan yang cekap amat diperlukan bagi menjamin kelancaran dan keberkesanan pelaksanaan dasar dan strategi sesuatu organisasi.
Sistem penyampaian perkhidmatan yang cekap juga perlu bagi memenuhi tuntutan pelanggan atau anggota organisasi di peringkat akar umbi.

Dalam konteks ini, transformasi perkhidmatan mestilah dirancang dengan lebih teliti dengan merangka langkah strategik yang jelas dan tepat bagi memastikan ianya menepati keperluan semasa sesebuah organisasi. 
Semua peringkat dalam organisasi perlu mempunyai komitmen yang tinggi dalam menjayakan agenda transformasi.
Penambahbaikan dalam kaedah penyampaian perlu ditambah baik dari semasa ke semasa bagi memastikan semua dasar dan strategi perkhidmatan sesebuah organisasi sampai kepada semua anggota organisasi dan pelanggannya dalam masa yang singkat.
Penambahbaikan tersebut perlu seiring dengan perubahan teknologi semasa dan disambut oleh semua anggota serta pelanggan.
Nilai kesegeraan dan sikap responsif perlu dilestarikan di semua peringkat, samada di peringkat atasan mahupun bawahan.. di peringkat kepimpinan dan juga kepengikutan.

Bagi daerah Mersing, kita telah menambahbaik sistem penyampaian kita selari dengan teknologi semasa, namun pendekatan sediada masih diteruskan ..dan ia berjalan serentak.
Dengan penggunaan media sosial dalam sistem penyampaian kita, ianya lebih cepat dan tindakan dapat diambil serta merta.
Namun begitu, penyampaian kita akan terhenti, bila ianya tidak disambut ataupun tidak mendapat apa-apa respon daripada pihak yang menerima. Kelancaran kerja buat kita juga akan terganggu dan mungkin akan menimbulkan pelbagai persoalan lain yang melibatkan penerimaan peribadi atau sebaliknya.
Ataupun mungkin terdetik seolah-olah tidak mendapat sokongan organisasi, ditolak, tidak diendahkan, tidak percaya atau sengaja untuk mengagalkan apa-apa agenda yang telah diusahakan.
Sekiranya perkara ini berlaku, kita perlu kembali kepada yang asas, kenali diri sendiri dan kenalpasti apa peranan kita. Apa sepatutnya kita buat?

Justeru itu, jawablah bila dipanggil.
Berikan respon sesegera yang mungkin.
Tingkatkan nilai akses.
Mudah dihubungi atau diakses.
Bersegeralah.
Jujurlah kepada diri sendiri.
Setialah kepada organisasi.


#MersingHebat

#MengupayakanOrganisasi

0 komen ::

Catat Ulasan